Куколівський ліцей

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 69
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Інновації в освіті та впровадження їх у закладі

    Заклад разом із світовою спільнотою вступив у третє тисячоліття, яке характеризується глобалізацією суспільного розвитку; переходом людства від індустріальних до науково-інформаційних технологій, що базуються на інтелектуальній власності, знаннях і зумовлюються рівнем наукового потенціалу країни. Зміни в країні на перше місце виводять адресні та програмно-цільові інвестиції в людину, її творчий та інтелектуальний потенціал.

Актуальним є питання поліпшення якості освіти, яке неможливе без створення інноваційного простору. Особливістю роботи школи в нових умовах є вивчення, активне впровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій, що робить школу конкурентноспроможною на ринку освітніх послуг.

Метою роботи є розкриття значення використання моделей інноваційного розвитку сучасної школи, аналіз науково-методичного супроводу розвитку інноваційного простору.

Дана робота ставить задачу показати:

· розподіл педагогічних інновацій в школі та їх вагомість;

· конкретні приклади впровадження педагогічних інновацій в практику роботи вчителів школи як запоруки успішного функціонування закладу.

Інноваційна за змістом і характером динаміка світових тенденцій вимагає від сучасного вчителя мобілізації творчого потенціалу з метою надання якісних освітніх послуг, підготовки конкурентноспроможного випускника школи.

Стратегічні орієнтири змін в освіті окреслені в нормативно-правових документах: Законі України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,

Національній доктрині розвитку освіти, Законі України «Про інноваційну діяльність».

 

 Розподіл педагогічних інновацій та їх вагомість

Під інноваційними педагогічними технологіями розуміють ті, що суттєво поліпшують мотивацію учнів до навчального процесу; виховними - ті, що формують в учнів особистісні цінності у контексті із загальнолюдськими.

Педагогічні інновації, що використовуються вчителями НВК, можна поділити на:

  1. навчальні;
  2. виховні.

До навчальних відносяться: інтегроване навчання, технології групової навчальної діяльності, особистісно-орієнтоване навчання, інформаційні технології навчання, інтерактивні технології ситуативного моделювання та дискусійних питань, проектні технології.

До виховних інновацій закладу виділяємо: національне виховання, громадянське виховання, виховання духовно-ціннісних орієнтирів.

В цілому інноваційна діяльність школи характеризується:

* впровадженням в практику роботи вчителів новітніх технологій,

* здобуттям результату через підготовку обдарованої молоді для участі

    в олімпіадах, творчих конкурсах, успішного проходження ЗНО,

    участі в роботі МАН;

* вихованням духовно-ціннісних орієнтирів молоді, формування активної життєвої позиції.

  • рівні вчителя впровадження інноваційних технологій у процесі роботи сприяє підвищенню професійної підготовки та науково-методичної компетентності вчителів, класних керівників щодо здійснення процесу соціальної адаптації учнівської молоді.

На рівні закладу впровадження педагогічних інновацій сприяє розвитку системи продуктивного навчання, підвищенню якості освітніх послуг, співтворчості учителів, учнів та їх батьків.

На рівні учнів впровадження інновацій підвищує освіченість, сприяє їх творчій активності, здійсненню процесу соціальної адаптації, розвитку відповідальності за власне життя, життя оточуючих.

На рівні батьків впровадження інновацій сприяє їх залученню до співпраці зі школою.

У ході теоретичного аналізу інноваційної діяльності школи з’ясовано, що в основі педагогічних інновацій лежить психолого-педагогічна ідея, яка є її смисловим змістом і потребує дослідницької діяльності вчених або практичного пошуку з боку вчителя. Носієм педагогічних інновацій виступають творчі, енергійні люди, які фахово здатні, морально зацікавлені щодо проведення інноваційних змін, опанування нового, реалізації завдань.

Щодо практичної експертизи інновацій в школі, то видно, що це складний процес. Він потребує від педагогічного колективу єдності у підході до вирішення освітянських задач, постійного самовдосконалення, бажання творчо працювати, науково-методичного підходу до управління процесом інноваційного розвитку.

Інноваційна діяльність спонукає вчителів шукати нові способи освітньої діяльності й методи взаємодії з особистістю учня, які б гарантували високий результат. Застосування тренінгових технологій у викладанні «Основ здоров’я» залучає учнів до співпраці у формуванні здоров’язберігаючих компетенцій. Творчого вчителя не можуть задовольнити технології, які гарантують лише отримання предметних знань. Метод «запам’ятай та повтори» з готовим алгоритмом дій змінено на метод пошуку, проектування, вирішення життєвих ситуацій. Учень повинен вміти здобувати знання, формулювати поняття, необхідні для розв’язання завдань. Для цього педагогічний колектив школи працює над інтеграцією в навчально-виховний процес способів та досвіду людської діяльності, власного досвіду вчителів.

 

 

 

Впровадження інноваційних

педагогічних технологій у навчальний процес

2023-2024 н.р.

 

Назва та суть інноваційної педагогічної технології

Колектив або особа, які апробують, впроваджують) дану технологію

Прогнозовані результати

Друкована продукція з досвіду  впровадження даної інноваційної педагогічної технології

Концепція розвитку особистості

 

Суть: сприяти формуванню сильної, волелюбної особистості

Панасенко Ю.М.

Алгоритмізація самостійної роботи учнів, формування системи знань, наукового світогляду, всебічний і гармонійний розвиток учня

Розробки уроків, заходів, виступи на ШМО вчителів початкових класів

Особистісно-орієнтованого навчання на уроках математики

 

Суть:учень має право на особистий шлях розвитку, вибір засобів навчальної діяльності. Вибір інноваційних форм, методів, прийомів дозволяє дітям сприймати все те, що вивчається на уроці, як особисте і обов’язково співпереживати з ним.

 

Бець Т.Ю.

 

Підвищення  рівня  інтелектуального розвитку кожної дитини, розширення  кругозору,  розвиток образного  і  логічного  мислення, уяви учнів

Розробки уроків, заходів, виступи на ШМО вчителів природничо-математичного циклу

Ігрові технології: дидактичні системи використання різноманітних ігор, під час виконання яких формуються вміння розв’язувати завдання на основі компромісного вибору (ділові та рольові ігри, імітаційні вправи, індивідуальний тренінг, розв’язання практичних ситуацій і задач, комп’ютерні програми тощо).

 

 Буркацька Т.П.

 

Підвищення інтересу до занять, розвиток пізнавальних, естетичних й етичних якостей сприймання, гнучкість і нешаблонність мислення, вміння і здібностей.

Розробки уроків, заходів, виступи на ШМО

Інтерактивні методи виховання

 

Суть: інтерактивна технологія дозволяє залучити усіх учасників до процесу пізнання, формування висновків, створення певного результату, де кожен робить індивідуальний внесок, обмінюється знаннями, ідеями, змушує працювати в команді, прислухатися до думки кожного

 

Барабанова С.О.

 

 

Соціалізація і формування свідомої активної особистості громадянина України

 

Розробки заходів, виступи на районних засіданнях педагогів-організаторів

Використання діяльнісного підходу у навчанні під час вивчення фізики

 

Суть: формування здібностей до саморозвитку та самореалізації особистості учня

 

Буркацька Т.П.

 

Розвиток творчої індивідуальності

Розробки уроків, заходів, виступи на ШМО, засіданні педагогічної ради

Інтерактивні методи навчання

 

Суть: навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів.

 

Касьяненко О.В.

 

Сприяє формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії.

Розробки уроків, заходів, виступи на ШМО вчителів початкових класів

Запровадження здоровязберігаючих технологій навчання

 

Суть: навчання на засадах розвитку життєвих навичок

Жуфалаян В.О.

 

Вплив на свідомість і поведінку учнів шляхом розвитку у них цінностей, ставлень, життєвих і спеціальних навичок, сприятливих для здоров’я, безпеки, гармонійного розвитку та успіху.

Розробки уроків, заходів, виступи на ОМО вчителів основ здоров’я, РМО та ШМО вчителів початкових класів; участь в обласних конкурсах та МНС; обласний педагог-тренер по впровадженню здоровязберігаючих технологій навчання.

Досвід роботи описаний у віснику КОІППО.

Запровадження здоровязберігаючих технологій навчання

 

Суть: навчання на засадах розвитку життєвих навичок

 

Сосновська В.С.

Вплив на свідомість і поведінку учнів шляхом розвитку у них цінностей, ставлень, життєвих і спеціальних навичок, сприятливих для здоров’я

Розробки уроків, заходів, виступи на ШМО; участь в конкурсах різних рівнів

Інтерактивні методи навчання

 

Суть: методи, що дозволяють створити ситуації, у яких учні діятимуть самостійно

 

Олійник Т.В.

 

 

 

 

 

 

Підвищення інтересу школярів до вивчення математики

Розробки уроків, виступи на ШМО

Комбінування ігрової, інтерактивної педагогічної технології навчання на уроках української мови та літератури

 

Суть: розвиток спонукального, орієнтувального, виконавчого та контрольно-оцінювального компоненту діяльності

 

Ілящет І.В.

 

Активізація уваги та підвищення інтересу до вивчення предмета

 

 

 

 

 

 

 

Розробки уроків, виступи на ШМО

 

Технологія особистісно-орієнтованого навчання на уроках української мови та літератури

 

Суть:індивідуалізація та диференціація навчального процесу

 

Розвиток індивідуальних та пізнавальних здібностей кожної дитини

Інтерактивні методи навчання

 

Суть: методи, що дозволяють створити ситуації, у яких учні діятимуть самостійно, сприяють гнучкості до пошуку нових ідей

 

Барабанова С.О.

 

Підвищення інтересу до вивчення зарубіжної літератури, формування в учнів здатності до критичного мислення

Розробки уроків, заходів, виступи на ШМО вчителів гуманітарного циклу

Технології інтерактивного навчання

 

Суть інтерактивного навчання у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів.

 

Зайченко І.В.

 

Сприяє формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співробітництва.

Учні вчаться бути демократичними,  спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення

Розробки уроків, заходів, виступи на ШМО вчителів гуманітарного циклу

Особистісно-орієнтоване навчання

 

Суть: сприйняття індивідуальності, самооцінка  як носій суб’єктивного досвіду, який складається з перших днів життя  дитини .

 

 

Солонина С.І.

 

Підвищує  рівень  інтелектуального розвитку  школярів, розширює  їх кругозір, вчить  спостерігати, думати, аналізувати, розмірковувати, передавати  думки  і  почуття  за  допомогою  слова, розвивати  образне  і  логічне  мислення, уяву, збагачувати  словниковий  запас.

 

Розробки уроків, заходів, виступи на ШМО вчителів початкових класів

Комбінування інтерактивних та проектної технологій навчання

 

Суть: сукупність певних дій для створення теоретико-практичного суспільного продукту

Карпюк О.О.

 

Прищепити учням уміння користуватися дослідницькими прийомами: збирання інформації, аналізу з різних точок зору, висування гіпотез, уміння робити висновки

Розробки уроків, заходів, виступи на РМО та  ШМО

 

Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz